Wynn´s Diesel EGR Extreme Cleaner on aerosolituote, joka on kehitetty kaikkien dieselmoottoreiden ilmanottojärjestelmien puhdistamiseen.
- Puhdistaa ilmanottojärjestelmän, ilmamäärämittarin, imuventtiilit, turboahtimen ja EGR-järjestelmän välittömästi ja perusteellisesti
- Tehosuuttimen voimakas suihke helpottaa puhdistamista
- Liuottaa hartsin, lakan, tervan, karstan ja epäpuhtaudet
- Helppokäyttöinen: puhdistus kestää vain 5-10 minuuttia, eikä osia juurikaan tarvitse purkaa
- Palauttaa täydellisen ilmavirtauksen polttokammioon
- Tekee joutokäynnistä tasaisen ja vakaan
- Palauttaa tai säilyttää moottorin suorituskyvyn ja polttoaineenkulutuksen
- Poistaa ja ehkäisee käynnistysongelmia
- Parantaa kiihdytysominaisuuksia
- Vähentää mustia pakokaasupäästöjä
- Ei vahingoita katalysaattoreita tai dieselhiukkassuodattimia
Käyttö
- Kaikkien dieselmoottoreiden imusarjoille, imuventtiileille, ilmamäärämittareille, EGR-venttiileille sekä turboahtimille
- Suositellaan käytettäväksi jokaisen huoltovälin yhteydessä puhtauden ylläpitämiseksi
- Mahdollisuus käyttää jatkosuutinta, jossa on useita ruiskutusreikiä (valinnainen)
Ohjeet
A. Imusarjan, ilmamäärämittarin ja imuventtiilien puhdistaminen
- Käynnistä moottori ja anna sen lämmetä. Irrota ilmanottojärjestelmän joustava letku, joka sijaitsee turboahtimen/välijäähdyttimen ja imusarjan välissä
- Anna moottorin käydä joutokäynnillä
- Kun moottori on lämmennyt, ruiskuta tuotetta imusarjaan. Älä ruiskuta suoraan välijäähdyttimen läpi. Ruiskuta tuotetta 1?2 sekunnin pituisina jaksoina. Tuotteen muututtua jauheeksi odota aina, kunnes kierrosluku palautuu ja moottori käy tasaisesti
- Tuotteen muuttuessa jauheeksi kierrosluku voi kasvaa tai pienentyä. Dieselmoottorin nakutus saattaa lisääntyä. Tämä johtuu nesteen lisäämisestä sekä ilman ja polttoaineen suhteen muuttumisesta
- Älä kiihdytä edes kierrosluvun pienentyessä!
- Jatka kunnes aerosolipakkauksessa oleva 200 ml:n määrä tuotetta on käytetty
- Anna moottorin käydä joutokäynnillä 10 minuutin ajan
- Sammuta moottori. Aseta letku takaisin paikalleen
- Käynnistä moottori ja aja 5?10 kilometriä, mutta vältä moottorin ylikuormittamista
- Anna moottorin käydä taas joutokäynnillä vähintään minuutin ajan ennen sammuttamista.
B. Turboahdinta ja sen kompressoria edeltävän ilmanottojärjestelmän puhdistaminen
Toimi samalla tavalla, mutta ruiskuta tuotetta järjestelmään ennen turboahdinta. Poista ilmansuodatin päästäksesi käsiksi tähän alueeseen.
C. EGR-venttiilin ennaltaehkäisevä puhdistaminen
C1. Mikäli venttiili sijaitsee lähellä tuotteen ruiskutuskohtaa, toimi samalla tavalla kuin kohdassa A.
C2. Mikäli venttiili on kaukana tuotteen ruiskutuskohdasta, käytä jatkosuutinta (saatavilla valinnaisesti) päästäksesi lähemmäksi venttiiliä ja toimi samalla tavalla kuin kohdassa A.
D. Hyvin likaisen EGR-venttiilin parantava puhdistaminen
Pura EGR-venttiili (ja sen kotelo)
Ruiskuta tuotetta suoraan venttiilille, kotelolle ja muille komponenteille kunnes ne kaikki ovat täysin märkiä
Anna tuotteen vaikuttaa muutaman minuutin ajan
Ruiskuta tuotetta uudelleen kaikille osille kunnes kaikki lika on poissa
Lian poistamisessa voi käyttää apuna kangasta tai talouspaperia
Kuivaa osat paineilmalla, kankaalla tai talouspaperilla.
Käyttö
Menetelmät A, B ja C
- Jokaisen huollon yhteydessä (15 000-20 000 km)
Menetelmä D
- Paljon ajetun auton ensimmäisen huoltokäsittelyn yhteydessä